Panfueppel -







Expedition till Nui och Trawui #2

Del 2 – skriven av Anzy

Dag 2: Hjälp! Det var en stor röd-rosa varelse som liknade en uggla och hade något kattliknande huvud. Varelsen plockade upp min lilla Marieta Missi och flög iväg! Jag blev förskräckt, tänk om den uggle-liknande varelsen skulle skada henne! Jag fick en idé! :idea: Prof. Bookworm hade gett mig många olika par skor som var speciella på var sitt sätt. På lappen brevid skorna stod det: Avklistrande skor. Jag antog att när man går på tuggummit så skulle man inte fastna så lätt! Så jag satte på mig dom, de passade perfekt! Jag öppnade rymdskeppsdörren igen och tog ett försiktigt steg ut på tuggummit. Det funkade, Jag kunde gå på tuggummit. När jag lyfte foten efter den hade vart på den rosa klistriga ytan så lätt det som när man drar väldigt segt tuggummi från någgot hårt den fastnat på! Men huvudsaken var att det gick att gå! Som tur var, var gravitationen väldigt lätt, så jag kunde hoppa rätt högt! Jätteroligt! Men jag hade inte tid med det just nu! Jag gick ett stort rosa berg där jag hade sett varelsen flyga mot! Efter en lång tid när jag äntligen kom fram så såg jag att på ena bergs-sidan fans det ett stort bo! Det såg ut som ett riktigt stort fågelbo! Fast rött. Den stora uggle-katten verkade inte vara där så jag smög mig fram och klättrade långsamt upp till boet! När jag kollade ner i boet såg jag min lilla pokopet där helt oskadd! Jag skulle springa fram och krama henne när en stor skugga tornade upp sig! Något stort stod bakom mig Mitt hjärta bankade hårt men jag vände mig om!
Fortsättning följer…



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback