Panfueppel -







Deckare

Detta är ett litet utdrag (mindre än ett kapitel) från min deckare som jag håller på att skriva. :)
Jag vet ju inte vad ni tycker, men gillar ni den kan ni få höra början. ;) Jag håller somsakt på att skriva den, så den är halvklar..
Kommentera vad ni tycker om den! Hiss/diss? Var ärliga, jag kan ta kritik ;))

Det är alltså en deckare, huvudpersonerna är Amelia & Oskar.
Texten nedan är det Amelia skriver i sin dagbok en kväll efter att hon flyttat.

¯ “ ♥ ” ‾¯ “ ♥ ” ‾¯ “ ♥ ”‾¯ “ ♥ ” ‾¯ “ ♥ ” ‾¯ “ ♥ ” ‾¯ “ ♥ ” ‾¯ “ ♥ ” ‾

Kära dagbok. Detta blir ett nytt kapitel i mitt liv. Idag började jag skolan och det var faktiskt roligare än jag trodde. Jag har hamnat i en underbar klass, en perfekt blandning av humor och allvar. Vi lekte mest bara lekar idag. Men jag lärde känna dem alla bra. Det är en kille, Oskar heter han, som intresserade mig mest.

Alltså, det var något så bekant med honom. Hans bruna spretiga hår, och hans blå ögon. Hans sätt att prata och hans fina leende. Jag säger inte att jag är kär, det är jag inte. Men bekant var han. Han gillade föresten också mysterier, man vet aldrig... vi kanske blir bra kolleger en dag. Två deckare som löser mysterier tillsammans, hur kul skulle inte det va? Amelia


¯ “ ♥ ” ‾¯ “ ♥ ” ‾¯ “ ♥ ”‾¯ “ ♥ ” ‾¯ “ ♥ ” ‾¯ “ ♥ ” ‾¯ “ ♥ ” ‾¯ “ ♥ ” ‾

© Man får inte kopiera texten! ©

Kommentarer
Postat av: Rebecca10

Ett ord: bääääst! Tack förresten, med hjälp av din saga kom ja ihåg att det nog är dags för en saga i min blogg. Det va minst 1000 år senast! xD

2011-01-18 @ 17:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback