Panfueppel -







Expedition till Nui och Trawui #3

Del 3 – skriven av Pinkiepie
När jag vände mig om blev jag JÄTTE-FÖRVÅNAD! Det var inget stort alls bakom mig. Bara min söta lilla bolly. Tigger. Hon började prata med mig på sitt bollyspråk. Men det var svårt att höra vad hon sa för hon var liv-rädd.
- Stor Uggle-katt. Tog skepp. Jag hoppa ut. Måste skynda oss bort.
- Jag förstår. Kom nu Missi.
Jag tog båda i famnen och hoppade ner från det höga boet. Jag sprang mitt snabbaste, men så kom jag på. Skeppet var ju sönder. Jag blev jätterädd: Vad ska jag göra?, tänkte jag för mig själv. Jag var så rädd, att jag inte märkte att jag ramlade ner i ett hål i marken. Marken började stänga sig bakom mig. Efter ett tag slutade marken stänga sig, och nerförsbacken blev platt mark. Jag tittade mig omkring och såg massa små varelser. Dom såg jätterädda ut.
- Är Mintityren med dig? Eller Uggle-Katten som vissa säger.
- Nej, det är bara jag, Tigger och min Marieta Missi. Vi gömmer oss. Minti-saken gjorde sönder vårt skepp.
(Fortsättning följer…)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback