Panfueppel -







Expedition till Nui och Trawui #5

Del 5 – skriven av Sickosm
Vi svävar runt, pratar och skrattar. Jag känner mig lugn. Hjäääääääääääääääääääääälp! Jag spärrar upp ögonen. Jag kollar bakom mig. Tigger och Missi är inte borta. Jag tittar ut genom fönstret. Där ser jag en figur som ser ut som en avlång tomat! Jag tar på mig rymddräkten och svävar ut med dunkande hjärta. Den avlånga tomaten ser helt förstörd ut. Han eller hon eller den skriker och gråter, men utan anledning. Jag förstår ingenting! Jag frågar vad som hänt. Konstigt nog så kan han pandaspråk. Han/hon/den förklarar att ett rymdskepp som den åkte med hade kastat ut honom/henne/den.
-Varför? Frågar jag.
-För att jag är röd, snyft, snyft!
Jag säger att det är konstigt att man inte får vara med för att man är röd. Jag veeeeeeet! Snyftar han. Jag frågar om han vill åka med oss. Han tittar på mig och ser lycklig ut. Han snörvlar och säger med pipig röst: Ja, okej. Vi går in och pratar. Det visar sig att han är hungrig och kommer från planeten Chiconhuelcatl, eller vad den nu hette. Jag ger honom lite tuggummi och vi åker vidare. Undra om han kanske kan hjälpa oss på vägen till den där planeten Chiconhuelcatl, eller så. Vi får väl se. Jag, tomaten, Tigger och Missi åker iväg. Plötsligt skriker tomaten till: Jaaaaaaaaaaaaaaaa! Jag, jag…j…j..jag…jag har hittat något! Kom så får du se!
(Fortsättning följer…)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback