Panfueppel -







TÄVLING



Nu är det tävlings daks! :D Hoppas att ni är taggade. -Läs noga så att du förstår och inte missar något!

Tävlingen går ut på att hitta på en liten berättelse om pandan på bilden.
Vem är pandan på bilden, och varför är den efterlyst? Ser pandan ut sådär eller är den förklädd?
Det är bara fantasin som sätter gränserna. Hitta på max 15 rader om pandan.
När tiden för att delta är slut sätter jag upp bidragen på bloggen och så får ni läsare rösta på er favorit.
Jag kommer inte att godkänna bidragen fören tiden är slut. Jag gör detta för att ingen annan skall kunna komma och läsa bidragen och sen härma dem.

Regler:
• Man får bara skicka in ett bidrag
• Man får skriva max 15 rader
• Har man blogg skall man skriva ett inlägg om att jag har tävling och länka hit till min blogg (http://panfueppel.blogg.se)


Skriv ditt panda namn, din panda blogg (om du har nån) och ditt bidrag i en kommentar i detta inlägg.
Ni får skicka in bidrag ända tills Onsdagen den 10:onde klockan 15.00
Sedan lägger jag upp ett inlägg med bidragen och ni läsare får rösta på er favorit. Och på Söndag den 14:onde har vi ett resultat. :)

Vad vinner man då?
Bidraget med flest röster får sin panda och en länk till sin pandablogg (om den har) i min meny en hel vecka!år pandan vara med på en interju som hammnar här i bloggen.
Dom 2 pandor som kommer andra och tredje får sitt panda namn och en länk till sin panda blogg (om den har) i min meny hela veckan! :D

Tävlingen är igång, lycka till! :)



Tiden att delta är slut! Du kan alltså inte delta mera!


Kommentarer
Postat av: Fiatpanda

Jag förstår inte...

2010-11-04 @ 16:01:48
URL: http://fiatpanda.blogg.se/
Postat av: Rebecca10

Pandan har rymt från ett fängelse i banfu.

Pandan är Bonez, som har förklätt sig med temat

Kucio så att alla ska tro att det är han. Hans plan är inte bara att stjäla panfus pokopets , denna gångan ska han ta över panfu och göra pandorna til sina slavar.



Om ingen fångar honom så... är det adjöss med panfu!



//Rebecca10

2010-11-04 @ 17:00:09
URL: http://rebeccatio.blogg.se/
Postat av: Grone

Hej!Jag tror att jag vet allt om denna efterlysta panda hans namn är Willis Qwop och är född 1977 han är 33 år gammal och hans hobby är fotboll Jag tar denna berättelse kort om Willis Qwop det var en solig sommar dag i juni den 11 år 1996 laget Eppelskruttarna låg tvåa om de skulle vinna finalen mot Gronisarna skulle de vinna Matchen startade 16.00 och höll på till 17.30 men klockan 16.45 gjorde Gronisarna mål vilken skanndal alla suckade djupt på den sidan med Eppelskruttfans...Men det var inte bara suckande som hördes nej gissa vem som skrek och sprang upp på planen som en kanonkula och protesterade på dommaren och sa att det inte var mål men dommaren skrek vakter vakter då blev WQ rasande det var inte mål skrek han och med samma hast låg dommaren medvetslös på planen publiken blev förskräckta av att se en sån här sak ske på en match nu lever WQ i pandaskogen någon stans alla letar ingen hittar...den kanske inte blev så kort men hoppas du gillar den hejdå!

2010-11-04 @ 17:07:44
Postat av: Eppelskrutt

Jag kommer INTE att godkänna/visa bidrag fören tiden för att delta är över. Så var inte oroliga om ert bidrag inte syns! ;)

2010-11-04 @ 18:15:55
URL: http://panfueppel.blogg.se/
Postat av: Yukati

En dag i Staden Pandaville Så var det en panda dektektiv vid namn Mr.Groni. Groni hade alltid på sig en grön kappa med blåa knappar på. En dag när Groni vaknade gick han upp tog sin frukost och satte på Tvn(an tittar alltid på morgon nyheterna)

Så ringde det i telefonen i telefonen ringde dektektivsen(hans jobb)och sa att en tjuv hade rymt

från ett fängelse!Han satte på sin kappa och försvann mott dektektivsen. När han kom fram satt hans chef vid sitt bord som vanligt och vänta på att skulle koma. Groni sa till sin chef:

-Nu är jag här!sa Groni.

-Vad bra!sa chefen.

-du hörde att en tjuv hade rymt va?sa chefen.

-mm!sa Groni.

Sen efter dom hade pratat om uppdraget så fick Groni en bild på tjuven men Groni tyckte han kände igen pandan på bilden!Nästa morgon tog Groni sin frukost och satte på morgon nyheterna på tvn som vanligt. men på nyheterna idag hade nån rånat banken i staden! GRoni skyndade sig ditt för att se hur det gick till.Han frågade polisen om dom hade hittat en led tråd och det hade DOM! Det var en video. polisen visade Groni videon och tog fram bilden på tjuven det var samma PANDAA! Pandan hade gråt hår samt mustasch skägg väldig mörk blå tröja,blåa jeans ochsvarta skor. polisen sa också att rånaren hade en sax med blommor på som vapen väldigt ovanligt!Då kom groni på en sak om han hade en sax kanske han jobbade som frisör!(ubder täckmantel)

- Nu vet ja!skrek Groni.

- vadå?! sa polisen

Groni skynda sig till frisören och sa att han ville klippa sig. efter en stund så kom en friör som kunde klippa han!Groni tittade på saxen han använde och såg att den hade BLOMMOR PÅ SIG!

-aha nuhar jag dig! skrek Groni!

-Nejjj! sa tjuven

Tjuven började sprina fort som attan me Groni va snabbare!Groni fångade han och ringde polisen! Polisen kom fort och hämtade honom dom sa.

- Nu har vi dej vi ska ta ett snack med dig!sa poliserna.

Nästa morgon sprang Groni direkt till polisstationen

för att ta reda på vad han hette.

-Hej jag heter dektektven mr.Groni vad heter du!sa Groni

-Jag heter........ sa tjuven.

-Bernt janson! sa tjuven.

-Bra!sa Groni.

Sen gick Groni ut och sa till sin chef:

-Vad e mitt nästa uppdrag chefen! B)



//yukati....



Hehe kommer inte på ett bättre slut!



2010-11-04 @ 18:16:07
Postat av: Chloes

Denna panda är Krucios gammel farfars farfar.

Som har varit efterlyst väldigt länge. Man ser att det är Krucios farfars farfar först och främst på mustachen. och sen så ser man det på hans stil.

Han vart efterlyst för läänge sen.

Jo det var så här, Han läste magi hans favorit magi var svart magi. Och tills slut så hade han lärt sig allt om svart magi. Om nån var dum eller nån var i vägen så försvann hon/han. Men han var allt farligare och farligare så till slut så avsiades han från panfu. Men han gjorde en förbannels så att hela panfu brakade samman. Det var flera hundra år sen. Men nu är han tillbaka nån stans, en panda hade sett han. Men nu är han förklädd. Så polisen har utsett 20.000 panda mynt till den som tar fast han

2010-11-04 @ 21:30:59
URL: http://panfuchloes.blogg.se/
Postat av: Yukati

pust jag trode den inte blev bra!

2010-11-05 @ 11:45:08
URL: http://jagjacke.bloggplatsen.se
Postat av: Pappare <3 :)

Jag kan göra de.....men då skulle de va högre än 15 raader jag läste inte de så jag raderade de jag skrev ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(



//En ledsen pappare

2010-11-05 @ 11:52:03
URL: http://pappare.blogg.se/
Postat av: Pappare <3 :)

Bengt som han heter i min fantasy saga.Han va en tränare som tränade fångar som satt i fängelse.Så en dag så skulle Bengt träna sina fångar sen räknade han upp alla men då sa bengt "Nämen,Är inte Erik här?!" sa han förvånad alla andra svarde samtidigt "Han rymde inatt alla såg de ju utom du som sov,sir!!".Bengt såg jätte orolig ut..alla började fnittra tyst,tyst så inte Bengt skulle höra. sen sa Bengt "Nej detta ska jag inte få sparken av" sa Bengt efter han hade gått i cirklar. Alla svarde "Va vad sa du,sir?" "Gå och leta med er vi ska inte börja träna utom Erik!" sa Bengt strängt. Sen efter 5 timmar så gäde alla upp "Nähä,Alle kan ju hjälpa mig!" sa Bengt högt "Vem tusan är Alle,sir?" sa dem andra som ett frågeteken Bengt svarade "Min bästis, när vi va små så när vi alltid träffades så lekte vi dektetiv!!".sSen efter en sekunder när alla hade blinkat så va redan Vengt borta "Var gick sir?" sa alla samtidigt. När Bengt kom fram så sa han såhär stressad "Alle,Alle var är du?!" Alle kom fram och frågade "Vad är det,Gammledektetiv kolega?" Sa Alle "Kan du hjälpa mig att hitta en grabb som heter Erik?" sa Bengt " Ja,Då känns de som en dektetiv jagt men över en bortsprongen grabb !"Svarde Alle sen letade dem!Sen hittade Bengt Erik "Erik! varför rymde du till din koja (Träkoja) och ville inte träna?" sa Bengt strängt "Jag vill inte sitta i fängelse!" sa Erik ledssamt! "Jajaja,du får väl bli fri" sa Bengt gladsamt "Men....Inte bara jag...DEM andra också för dem alla är mina bästisar!" Bengt såg i Erik´s Söta ögon så började han nicka och gädde Erik nycklarna till alla fängelsedörar "Här,Grabben ta dit liv coh lev de inte bara sitta i fängelse" sa bengt snällt! "Tack Takc tack Bengt " sa Erik "Men jag vill fortsätta att du tränar mig och mina bästisar okej?" sa Erik samtidigt. "Ja! såklart kan vi fortsätta!" sa Bengt.

Sen gick dem och alla fick åka hem och alla blev lyckliga Bengt fick fortsätta träna dem på karate!



Till slut blev alla lyckliga! :)



Jag vet inte om man skulle göra så men Jag gjorde bara de för de är kul! xD



//Pappare <3 :)

2010-11-05 @ 17:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback