Panfueppel -







Smilies i chatten



Såhär gjorde jag:

Jag loggade in på cbox, och tog Options och Smilies


Då kommer man hit:


Och efter att har sökt runt och kollat på alla möjliga sidor med smilisar, hittade jag DENNA och fastnade för de söta smilisarna.
Sidan funkar så att när man hittar en smilis man gillar, klickar man bara på den och så kommer koden/länken högst uppe i en ruta:


Man kopierar länken (alltså som börjar med http://) och klistrar in den i en av raderna i cboxens smily meny.

När du klistrat in koden syns smilisen på sidan. Sen måste du skriva in vad man skall skriva i chatten för att den skall komma. tex :), :D, :(, :/ osv.

Det finns ju två stycken rutor, så det kan vara lite svårt att veta. Här kommer skillnaden:
Högst upp står det både Code och Alt. Code.
Code = Vad man skall skriva för att smilisen skall komma upp i chatten
Alt. Code = En alternavtiv kod (kod är alltså det man skall skriva för att smilisen skall komma upp i chatten) det betyder att man kan skriva både det första och det man skriver i denna ruta.
Men kan måste inte fylla i Alt. Code om man inte vill! ;)

Hoppas du förstog. :)

Kommentarer
Postat av: pappare <3 :)

Eppelskrutt jag försökte men dem kom inte upp i bloggen hjälp kan du snälla förklara igen bättre på ett inlägg så snabbt du kan? jag klarade de inte :(

2010-11-08 @ 18:25:04
URL: http://pappare.blogg.se/
Postat av: vickandanne

Hej Eppelskrutt! Tack så hemskt mycket för alla dina underbara bloggtips!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-11-29 @ 18:03:59
URL: http://panfumedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback